✓ Frakt 89 kr ✓ Snabb leverans

Retur & reklamation

Vill du ångra ditt köp? I enlighet med rådande lagstiftning har du alltid 14 dagars ångerrätt på de varor du köpt hos oss. Ångerrätten börjar gälla från det att du mottagit varan. 

För att en produkt ska vara godkänd för retur gäller följande:

  • Varan är oanvänd
  • Förpackningen och varan är fria från skador. Skulle du på något sätt slita på produkten så att den ej kan säljas till full pris så kommer ett prisavdrag att göras. 

Gör så här för att genomföra en retur:

  1. Anmäl din retur till oss på [email protected] genom att uppge följande information: 
    1. Ordernummer.
    2. Artikelnummer och antal av den vara som ska returneras.
    3. Meddela om du vill att vi genererar en returfraktsedel eller om du ombesörjer frakten genom egen adresslapp och porto. Du som köparen står för fraktkostnaden och i de fall vi skapar en returfraktsedel kommer kostnaden för denna dras av från returbeloppet.
  2. Packa produkten så att den ligger ordentligt skyddad under transporten tillbaka till oss. Vi rekommenderar att du använder original-emballaget.
  3. Skicka paketet till följande adress:
Hörnells, John A Hörnell AB
Nibblingsvägen 7
89 155 Arnäsvall

Det är viktigt att produkten är ordentligt förpackad för att undvika skador under leveransen. Om transportskador uppkommer p.g.a. bristfälligt emballage görs ett avdrag motsvarande skadans storlek på återbetalningen.

Reklamation

Om du mottagit en skadad eller felaktig vara ber vi dig kontakta oss för en reklamation. Det är viktigt att du anmäler din reklamation till oss innan du skickar tillbaka produkten. 

  1. Anmäl din reklamation till oss på [email protected] genom att uppge följande information: 
    1. Ordernummer
    2. Artikelnummer för varan som ska reklameras
    3. Orsak till reklamation
  2. Efter din reklamationsanmälan erhåller du en returfraktsedel att fästa på paketet. Packa produkten så att den ligger ordentligt skyddad under transporten tillbaka till oss. Vi rekommenderar att du använder original-emballaget.

Defekta produkter som returernas till Hörnells, John A Hörnell AB (LotusGrill.se) bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas.

OBS! I de fall reklamationsärendet ej är giltigt, dvs att fel på produkten ej kan påvisas, utgår en avgift om 200 kr + moms samt fraktkostnad tur och retur.